İşe Alım

Paskalya'da cemaatten önce yemek yemeyin. Teyzem cevize fal baktırdı, sonra itiraf etti. Rahip üç yıl boyunca onun komünyon almasını yasakladı! O nasıl olmalı? Ben komünyon almak istiyorum ama komünyon günü papanın yıldönümüne denk geliyor. Rahatsız etmemek için babayı nasıl tebrik ederim

Rahipliğe verilen tüm armağanların en büyüğü, Rab'bin sofrası ve hepsinden önemlisi İlahi Liturjidir. Bu, Kilise'ye, tüm inananlara verilen bir armağandır. Rahip bu hediyenin sahibi değil, dağıtıcısıdır ve Tanrı'nın önünde hiç kimsenin "iman şöleninde" gereksiz kalmamasını sağlamaktan sorumlu olan kişidir. Kilise hayatımızdaki en sevindirici şey, erdemli Kronştadlı John'un önceden bildirdiği "Eucharistic yeniden doğuş"tur.

Mesih'in kutsal gizemlerine katılmak isteyen Hıristiyanları reddetme hakkımız yok. Buradaki tek engel, devam eden ölümcül günah durumudur. Cemaat derin bir içsel ihtiyaç olmalıdır. Cemaati resmi olarak kabul edilemez, dış sebeplerden dolayı: çünkü Schmemann her Pazar komünyon almayı emrediyor veya annem istediği için veya herkes gittiği için ...

Cemaat kişisel bir meseledir, bir insanın hayatındaki en önemli olaydır. Rahip cemaatçilere komünyonun önemini hatırlatmalıdır. Ancak tam bir tekdüzelik talep etmeye gerek yoktur. Küçük kilisesi olan sözde bir kişi bana geldiğinde, ona bir Hıristiyanın vazgeçilmez görevinin yıllık cemaat olduğunu söylüyorum. Her yıl komünyon almaya alışmış olanlara, birçok günlerin tüm oruçlarında ve meleğin gününde komünyon almanın kötü olmayacağını söylüyorum. Düzenli olarak kiliseye giden ve manevi rehberlik arayanlara, ayda bir veya üç haftada bir komünyonun arzu edilir olduğunu söylüyorum. Kim daha sık ister - belki her hafta ve hatta daha sık. Her gün cemaat almak isteyen insanlar var. Bu insanlar yalnız, orta yaşlı, halsiz. Her seferinde günah çıkarmaya gitmeleri gerektiğine inansam da onları reddedemem.

Her biri için oruç ve perhiz normları ayrı ayrı belirlenir. Bir kişi yılda bir kez cemaat alırsa, neden eskisi gibi bir hafta oruç tutmasın? Ancak her hafta komünyon alırlarsa, muhtemelen üç günden fazla oruç tutamazsınız. Aynı zamanda, Latin Şabat orucunu mahkûm etmek için ne kadar mürekkebin döküldüğünü hatırlayarak, Şabat'ta oruç tutmaya zorlamak zordur.

Burada "çifte ahlak" sorunu da ortaya çıkıyor: din adamları, ertesi gün komünyon aldıkları cumartesi veya oruç olmayan diğer günlerde oruç tutmazlar. Açıktır ki, kilise düzeni, bir din adamının cemaatten önce oruç tutmasını gerektirmez, çünkü o bir meslekten olmayandan "daha iyi" olduğu için değil, cemaati bir meslekten olmayandan daha sık aldığı için. Kendiniz yerine getirmediğiniz şeyleri başkalarına reçete etmek zordur ve öyle görünüyor ki, “çifte ahlaktan” kurtulmanın tek mantıklı yolu, genellikle cemaatin ölçüsüne yaklaşan laiklerin oruç ölçüsünü, oruç ölçüsüne yaklaştırmaktır. din adamları, bu frekansa göre. Sorunu ters yönde çözen ve alt din adamlarını komünyondan belirli bir süre önce etten uzak durmaya zorlayan bu başrahiplerin emirleri için kanonik bir gerekçe yoktur.

Cemaatten bağımsız olarak orucun ölçüsü kişiden kişiye değişir. Hastalardan, çocuklardan, hamile ve emziren annelerden sıkı oruç istemek mümkün değildir. Oruca alışık olmayanlardan da, dar hayat şartlarında yaşayanlardan, kafir ailelerde yaşayanlardan, askerde, hastanede, hapishanede bulunanlardan da istenemez. Tüm bu durumlarda, oruç ya yumuşatılır (ve burada çok aşamalı bir derecelendirme olasılığı vardır) veya tamamen iptal edilir.

Bebeklerden yedi yaşına kadar yiyecek ve içeceklerden uzak durmalarını talep etmek pek uygun değildir: Çocuğun ruhunun yardım edemediği ama hissettiği Mesih'le mistik bir buluşma anı, çocuğun açlığı tarafından gölgelenmemeli ve gölgelenmemelidir, sadece acı verici değil, aynı zamanda tamamen anlaşılmaz. Bir kişinin acilen ilaç alması gerekir: kalp krizi, baş ağrısı vb. Bu hiçbir şekilde birliğe engel olmamalıdır. Şeker hastalığından muzdarip olanlar için, onları kutsal gizemlere katılma hakkından mahrum bırakmayan sık yemek gereklidir.

Günümüzde haclar büyük bir gelişme göstermiştir. Genellikle büyük tatillere denk gelecek şekilde zamanlanırlar. Bir Hristiyan'ın yolda orucunu tam olarak tutamadığı için tatilde cemaat alamaması üzücü. Bu gibi durumlarda, rahatlama da gereklidir.

Bir de evlilik orucu sorunu var. Bu hassas bir alandır ve belki de cemaatçileri bu konuyla ilgili sorgulamalara maruz bırakmamalısınız. Bütün kuralları kendileri yerine getirmek istiyorlarsa, Dillerin Elçisi'nin eşlerin sadece karşılıklı anlaşma ile oruç tutmaları gerektiği sözlerini hatırlatmaları gerekir. Eşlerden biri kafir ise veya her ikisi de Ortodoks olmak üzere farklı manevi seviyelerde olsalar bile, daha az manevi bir eşe perhiz yapmaya zorlamak çok vahim sonuçlar doğurabilir. Evli mümin bir kimse de cemaat almak isterse, kocasının veya karısının inatçılığı cemaate engel olmamalıdır.

Cemaat için dua hazırlığı da bir problemdir. Litürjik kitaplarımızda okuryazar ve okuma yazma bilmeyenler arasında bir ayrım yapıldığını ve ikincisinin yalnızca tüm hücre kurallarına sahip olmasına izin verilmediğini, hatta İsa Duasının yerine kilise ayinlerinin (vespers, matins...) izin verildiğini hatırlayalım. Zamanımızda okuma yazma bilmeyen yok gibi görünüyor, ancak kilise kitaplarında ustalaşmaya yeni başlayan insanlar var. Modern insan, 300 yıl öncesine göre çok daha fazla dünyevi koşuşturma döngüsüne dalmış durumda. Birçok modern insanın manastır kuralını okuması zordur: üç kanun ve bir akathist. Eucharist'in okunmasını veya ondan en az on dua talep edilmesi tavsiye edilir. Aksi takdirde, cemaatçi üç kanunu vicdanen okumaya başlar ve zaman yetersizliğinden dolayı Takip'e ulaşamaz. Ancak, bir kişinin Takibi çıkarmak için zamanı yoksa, ancak içtenlikle komünyon almak isterse, onu reddetmek zordur.

Herkesin komünyon arifesinde ilahi hizmetlerde olması her zaman kolay değildir. Yılda yalnızca birkaç kez kiliseye gitmek ve ayin yapmak için gücünü toplayan yaşlı bir kadından kimsenin bunu talep etmesi pek olası değildir. Ancak işçi, akşam vardiyası çalışanı ve küçük çocuk annesi için de zordur. Genel olarak, bu günlerde herkesin komünyon arifesinde akşam ayinine katılmasını istemek zordur, ancak elbette bu teşvik edilmeli ve memnuniyetle karşılanmalıdır.

Her cemaatten önce itiraf pratiği genellikle kendini haklı çıkarır. Bu, cemaatçilerin sık sık bir araya gelmesiyle, rahiplerin büyük çabasını gerektirir. Ne yazık ki, bazı durumlarda bu, rahibin, hayatını kolaylaştırmak için, cemaatlerinin sık sık bir araya gelmesini engellediği, cemaati oruç dönemleriyle sınırladığı, Paskalya'da cemaati, diğer tatillerde kilise kanonu olmasına rağmen engellediği anlamına geliyor ( 66. VI Ekümenik Konsil), Aydınlık Haftanın her günü komünyon almayı emreder (tabii ki, bu durumda oruç tutmak söz konusu değildir).

Paskalya ve Noel, birçok "kilise dışı" insanın kiliseye geldiği tatillerdir. Görevimiz, böyle günlerde onlara mümkün olan tüm dikkati vermektir. Bu nedenle, cemaatçilerin arifesinde, örneğin Tutku Haftasının ilk üç gününde itiraf etmesi gerekir. Tabii ki, Kutsal Perşembe günü itirafta bulunan ve cemaat alan kişi Paskalya'da da cemaat alabilir. Genel olarak konuşursak, Paskalya'da cemaat, son yıllarda kilise hayatımızda sevindirici bir başarıdır. Ancak ne yazık ki, bu başarı evrensel değildir. Bazı başrahipler, Paskalya'daki insanlara hiç cemaat vermezler (muhtemelen fazla çalışmamak için), bazıları ise sadece Kutsal Kırk Gün boyunca düzenli olarak oruç tutanlara cemaat vermeyi kabul eder. Bu durumda oruç tutanların ve tutmayanların cemaate çağrıldığı Aziz John Chrysostom'un Paskalya hutbesinin okunması boş ve ikiyüzlü bir formaliteye dönüşüyor. Paskalya, birçok çağdaşımızın ilk kez kiliseye geldiği gündür. Bu insanların Mesih ile buluşmasının gerçekleşmesini sağlamak için elimizden gelen her şeyi yapmalıyız. İsterlerse itiraf etmeleri ve belki de komünite etmeleri gerekir.

Şüphesiz günümüzde “genel itiraf”ın ortadan kaldırılması olumludur. Bununla birlikte, rahibin iyi tanıdığı bir cemaatçi kürsüye gelir ve komünyon almak istediğini söylerse, rahip muhtemelen izin verilen duayı okumakla sınırlayabilir.

İnsanın ruhsal yeniden doğuşu konusunda kefaretin önemini inkar etmek imkansızdır. Bazı durumlarda, belirli bir süre için cemaatten aforoz da uygulanabilir. Modern koşullarda, bu süre uzun olmamalıdır. Aynı zamanda, kendi kendini ihtiyar ilan eden bazı ihtiyarlar, yalnızca komünyondan değil, aynı zamanda tapınağa katılmaktan da yıllık, hatta iki yıllık aforoz uygulamaktadır. Zamanımızda bu, başarısız kefaretten önce, ilahi hizmetlere düzenli olarak katılmaya alışmış olan insanların kiliseden ayrılmasına yol açar.

Sonuç olarak, cemaatin sıklığı hakkında zamanımızın çok tartışılan sorusunu yanıtlayan St. John Chrysostom'dan alıntı yapmak istiyorum. Azizin bu sözlerinden de anlaşılacağı gibi, onun zamanında çeşitli komünyon uygulamalarıyla karşılaşıldı: birileri çok sık komünyon aldı ve biri yılda bir veya iki kez (sadece münzeviler ve keşişler değil).

“Birçoğu, yılda bir kez, diğerleri iki kez ve diğerleri birkaç kez bu Kurbandan pay alır. Sözlerimiz herkes için geçerlidir, sadece burada bulunanlar için değil, aynı zamanda çölde olanlar için de geçerlidir, çünkü onlar yılda bir kez ve bazen iki yıl sonra komünyon alırlar. Ne? Kimi onaylıyoruz? Bir kez bir araya gelenler mi, yoksa sık sık olanlar mı, yoksa nadiren olanlar mı? Ne biri, ne öteki, ne üçüncü, ama temiz bir vicdanla, temiz bir kalple, kusursuz bir yaşamla iletişim kuranlar. Her zaman başlasınlar. Ama böyle değil - bir kez değil ... Bunu yılda bir kez başlamanızı yasaklamak için değil, kutsal gizemlere durmadan yaklaşmanızı daha çok arzulamak için söylüyorum.

Böylece, aziz, bazı modern öğretilerin yaptığı gibi, kendi zamanında var olan cemaat uygulamalarından birini resmi olarak zorunlu ilan etmez, içsel, manevi bir kriter kurar.

Cemaat, her Ortodoks için ana ve zorunlu ayinlerden biridir. Diğer adı Eucharist'tir ve Yunancadan çevrilmişse bu kelime "şükran günü" anlamına gelir. Derin özü, bir kişinin Tanrı'yla birliğinde, onunla ruhsal ve bedensel birleşmesinde yatar: şarap içmiş ve ekmek tatmış bir Hıristiyan, Mesih'in kanını ve vücudunu tatmış gibi görünmektedir. Rab'bi tüm ruhuyla kabul etmeye hazır olduğunun bir göstergesidir. Ancak, niyetinin samimiyetini doğrulamak için, meslekten olmayan bir kişinin oruç tutması ve tövbe duaları yoluyla arınması gerekir. Aydınlık Hafta boyunca Rab'bin sofrasına hazırlanma uygulaması özel bir durumdur.

Ortodoks Kilisesi'nin Eucharist'ten önceki tüzüğü, aşağıdakileri içeren belirli kuralların uygulanmasını öngörür:

  • üç gün boyunca ruhsal ve bedensel oruç tutulması;
  • rahatsız olan ve rahatsız olandan af dileyenlerle uzlaşma;
  • iftira ve kınamalardan kaçınma;
  • Eucharist arifesinde akşam servisine katılmak;
  • günahlar için tövbe ve cemaat için rahipten bir nimet almak;
  • cemaat için dua kuralını okumak;
  • Efkaristiya orucuna uyulması (gece yarısından sonra yemek yemeyin veya içmeyin).

Yakın zamana kadar, Aydınlık Hafta boyunca kutsal ayinlerle komünyon sorunu etrafında tartışmalar yaşandı. Farklı cemaatlerin farklı uygulamaları vardı, esas olarak tövbe olmadan birliğin olmayacağı tezine dayanarak. Paskalya, her inananın ruhunu sevinçle doldurur ve Eucharist'in kutsallığı her zaman işlenen günahların itirafıyla ilişkilendirilir. Yerleşik geleneğe göre, Rab'bin Dirilişi gününde tövbe ve neşeli bir ruh hali uyumsuz olarak kabul edildi.

Rus Ortodoks Kilisesi Piskoposlar Konseyi tarafından onaylanan “Eucharist'e İnananların Katılımı Üzerine” belgesi, inananın kutsal armağanların birliğine özel bir manevi ve ahlaki durum olarak, birleşme arzusu ile birleşme ihtiyacını tanımlar. Kurtarıcı, onunla bir vücut yapıyor. Böylece, büyük bayramın içeriği ile Paskalya haftasındaki komünyonun özü arasındaki tüm görünen çelişkiler ortadan kaldırılır.

Aynı belge, Paskalya dönemindeki komünyon ayininin bazı anlarını da şart koşuyor. Kilise tüzüğünün Aydınlık Hafta boyunca oruç tutmayı sağlamadığını ve Paskalya'nın tam gününden önce yedi haftalık Büyük Ödünç Verme başarısının geldiğini akılda tutarak. Bunu gözlemleyen Hıristiyanlar, kendilerini yalnızca Efkaristiya orucuyla sınırlayarak komünyona geçebilirler.

İtirafçı tarafından rahip tarafından kutsal armağanların cemaatine kutsanması, iletişimcinin kendisinin özel bir ihtiyaç duyduğu durumlar dışında, itiraf olmadan gerçekleşebilir.

Kutsal Haftada Komünyona Nasıl Hazırlanılır

Her inanan Hıristiyan, aynı zamanda, Kutsal Komünyon'a yapılan Paskalya takibinin nasıl gittiğini de bilmelidir. Sıradan günlerde Eucharist için dua hazırlığı, Kutsal Komünyon'un yanı sıra kanonları izleyen sabah ve akşam dua kurallarını içerir.

Cemaat almak isteyenler,

eşleri bu duaları özel olarak ve tapınakta düzeltmek için. Aydınlık Haftada, dua hazırlama sırası değişir, bu nedenle Paskalya haftasında cemaatten önce ne okuyacağınızı bilmelisiniz. Kutsal Diriliş gününde, olağan aşağıdakilerin kutsallığının kanonları, cemaatten önceki Paskalya kanonu ile değiştirilir. . Bu, ana fikri Mesih'in Dirilişi ile bağlantılı olan şenlikli matinlerin merkezi ilahisidir.

İnananların ruhları parlak, coşkulu duygularla doldurulmalıdır, bu nedenle kilise tüzüğü, tövbe dualarını Kutsal Komünyon için Paskalya kanonu ile değiştirir. Aydınlık Hafta'da gerçekleşen sakramentin bir başka özelliği de, Komünyon için aşağıdakilerin mezmurlar olmadan okunması ve sabah ve akşam kurallarının Kutsal Pascha saatleriyle değiştirilmesidir.

Ayin sonunda okunması gereken Efkaristiya için şükran duaları sarsılmaz kalır. Kutsallığın tamamlanmasından sonra, en önemli tatil olan Parlak Paskalya'nın lütfunu düşüncelerde korumak için manevi saflığı gözlemlemek gerekir.

Kutsal Haftada Komünyon Hakkında

Modern yaşamda, Parlak Hafta, kilisede ve evde duada keskin bir azalma zamanıdır. Tembel olmayan ve bütün hafta her ayine giden herkes tapınakta 3 gün geçirir - en fazla 3.5! - akşam bir buçuk saat, sabah bir buçuk saat. Evde dua günde 10-15 dakikaya sığar: Paskalya saati sabahları ve yatmadan önce tekrar edilir. Buna göre, genellikle Parlak Hafta boyunca komünyon almazlar. Cemaatçilere şiddetle karşıyım - özel bir ihtiyaç olmadan! - Bright Week'te paylaşıldı. Kutsal Hafta boyunca komünyon almaya hazırlananlar için bir istisnaya izin verilir, ancak bir nedenden dolayı yapılamaz. Ayrıca ameliyata alınanlar ve tabii ki ölenler için.

Son zamanlarda, bazı rahipler, Konstantinopolis VI Konseyi'nin (Trullo) 66. Kuralına atıfta bulunarak, Bright Week'te her gün ve günah çıkarmadan komünyon alırlar. Bu yenilik, 66. kuralın gerçek anlamını keşfetmenizi sağlar. İşte metni: “Tanrımız Mesih'in Dirilişinin kutsal gününden - Yeni Haftaya kadar, tüm hafta boyunca, kutsal kiliselerde inananlar sürekli olarak mezmurlar ve manevi şarkılar ve şarkılar, Mesih'te sevinme ve zafer kazanmalı ve Kutsal Yazıların okunmasını dinlemek ve Kutsal Gizemlerin tadını çıkarmak (yani, Aydınlık Haftanın her gününü Büyük Cumartesi günü tüzüğe göre olması gerektiği gibi geçirmeliyiz, Litürjiden sonra kiliseden ayrılmadan, Paskalya hizmetinin başlangıcına kadar Kutsal Havarilerin İşleri'ni dinlemek zorundadırlar) ... bir at yarışı veya başka bir halk gösterisi var.

Modern terimlerle, Aydınlık Hafta boyunca TV izlememeli veya başka eğlencelerle meşgul olmamalısınız - Yükselen Lord'u sürekli olarak övmeliyiz. “Çünkü bu şekilde Mesih ile birlikte yükselelim ve yukarı çıkalım.” Belki torunlarımız Aydınlık Haftayı nasıl kutlayacaklarını öğrenirler. O zaman günlük komünyon sorununu gündeme getirmek mümkün olacak. Ama İtiraf olmadan olmaz, çünkü her gün günah işliyoruz. Bunu fark etmeyen kimse henüz Hristiyan yaşamına başlamamıştır. Bir Hristiyan, günlük günahların (en azından bazılarının) kaydını tutmayı ve onlardan tövbe etmeyi öğrenmediyse, komünyon almamalıdır. Bu arada, 66. kuralın tam olarak uygulanması gerçekçi değildir. Onu ancak talip olmamız gereken bir ideal olarak algılayabiliriz.

Ancak bu kuraldan, neo-renovasyoncular “Kutsal Gizemlerin tadını çıkarın” sözlerini kaptı - ve Paskalya'da yiyecek ve eğlenceden kaçınmadan ve tabii ki itiraf etmeden komünyon alıyorlar. Ve “sürekli mezmurlar, şarkılar ve manevi şarkılar” ve bu kuralın gerektirdiği İlahi Yazıları okumak hakkında - hiç şüphe yok! Kanon, yerleşik uygulamayı kırmak için yalnızca bir bahanedir (özellikle, Mezmurlar Paskalya'da okunmaz) ve böylece inananların ruhlarına kafa karışıklığı ve hatta bir bölünme getirir. Neo-renovasyoncular için kanonik kurallar böyle işliyor!

Rahipler uyarılmalıdır - insanlar uzun yıllar hatta tüm yaşamları boyunca cemaat almayan cemaat alma talebiyle Paskalya'ya gelirler. Uygulama, bu tür ani dürtülerin ölümden önce tamamen sağlıklı bir insanda meydana geldiğini göstermektedir - Tanrı tövbeyi ister. Bu tür insanları İtiraf ve Komünyonda reddetmemek daha iyidir (rahip çok yorgun olsa bile - gücünün sınırında).

Ancak yılın diğer zamanlarında da aynı şey akılda tutulmalıdır. İtirafta, her yıl cemaat almanız gerektiğini aşılamanız gerekir. Buna ek olarak, her gün sabah ve akşam dua edin ve her hafta - Pazar günü daha iyidir - ibadet için tapınağa gelmek, tamamen boşta durmak. Bu, kilisenin minimumudur.

Başrahip Vladimir Pravdolyubov'un “Kutsal Komünyona Hazırlık Üzerine” adlı bir makalesinden

Paskalya'daki Yükseliş Katedrali'nde, meslekten olmayanlar komünal değil, sadece çocuklar. Meslekten olmayanların Paskalya gecesinde komünyondan kaçınmaları eski bir Rus geleneğidir. Manevi hayatı arzulayan kilise insanları, Büyük Oruç boyunca komünyon almanın mümkün olduğunu bilirler ve Paskalya'da Ortodoks oruçlarını açar.

Paskalya'da cemaat almak isteyenler, kural olarak, alçakgönüllü olmayan insanlardır. Manevi yaşamda gerçekte olduklarından daha yüksekte olmak isterler. Dahası, bazı yerlerde, Büyük Oruç sırasında bile oruç tutmayan kesinlikle kilisesiz insanlar arasında bile, Paskalya'da cemaat almak zaten moda hale geliyor. Diyelim ki, bu gün komünyon almak özel bir lütuftur. Manevi bir insan olmak için, kişi yaşamı boyunca Hıristiyan yaşamının çarmıhını taşımalı, emirlere göre yaşamalı ve Kilise Tüzüğü'ne uymalıdır. Ruhun kurtuluşu için birçok koşul var ve bazıları şöyle düşünüyor: Paskalya'da cemaat aldı ve tüm yıl boyunca kutsandı. Sadece ruhun ve bedenin iyileşmesi için değil, aynı zamanda yargılama ve kınama için de komünyon alınabileceği unutulmamalıdır.

Cemaatindeki rahip meslekten olmayanların Paskalya'da komünyon almasına izin verirse, o zaman hiçbir şeyde günah işlemez, çünkü bunun için Liturji kutlanır. Ve bu kutsal günde cemaat almaya karar veren meslekten olmayanlar, günah çıkaranlardan bir nimet almalıdır.

Novosibirsk ve Berdsk Tikhon Başpiskoposu. Kilise Bülteni, No. 9 (334), Mayıs 2006

Kutsal ateş

Yorumlar:

Kırsal ustabaşı 03/05/2016, 12:37:40

Elena

@Paskalya için ünlü Sözünde, genellikle Paskalya gecesinde oruç tutmayanların bile komünyon alabileceğini söylüyor. … 69. Apostolik Kanon'un ne zaman yazıldığını bilmiyorum. Sadece araştırmacıların, tüm kuralların havariler tarafından kişisel olarak yazılmadığına inandığını biliyorum. John, MS 347 - 407 döneminde yaşadı. 85 Apostolik Kanon'u onaylayan Altıncı Ekümenik Konsey, 7. yüzyılda gerçekleşti. Bu yüzden, Aziz'in Paskalya için Sözünü yazdığında 69. kuralı bilip bilmediğini bilmiyorum. [e-posta korumalı]

Herhangi bir apostolik kanon, uzlaştırıcı veya patristik olsun, daha fazla konsolidasyona ihtiyaç duymaz. Kutsal Ekümenik Konseyler ve Kutsal Pederler, Apostolik Kanunları inancın sarsılmaz temelleri olarak anıyor, zaman zaman onlara açıklamalar yapıyor, ancak Ekümenik Konseylerde olduğu gibi kabullerini yapmıyorlardı.

St.'nin sözleri John Chrysostom, Kilisenin Ruhu ile çelişemezdi: Hem St. John Chrysostom hem de ölümünden yüzyıllar sonra toplanan 6. Ekümenik Konsey, aynı Ruh'ta konuştu. Kilisenin büyük öğretmeni için, St. Yuhanna, kendisini takip eden Ekümenik Konseylerin kutsal havarileri ve babaları ile aynı Ruh tarafından harekete geçirildi. Bunu tanımıyorsanız, Ortodoks değilsiniz.

Ve bu nedenle St. Yuhanna, Büyük Ödünç Vermeye uymayanlar için Paskalya'da komünyon çağrısında bulunamazdı.

Kırsal ustabaşı 02/05/2016 23:59:34

Elena.

@ bir Hıristiyan ayin için geldiyse, o zaman komünyon almalı [e-posta korumalı]

Onu nereden aldın? Eski Kilisenin piskoposları, daha sonra Konseyler tarafından kanonlaştırılan kilise yaşamının kurallarını geliştirdiler. Çeşitli yasaklama ve komünyondan aforoz etme biçimleriyle bir tövbe kurumu oluşturuldu. ANTIDOR dağıtma ve pay alma uygulaması (“Antidore” kelime anlamı olarak “vermek yerine”) ayin sonunda, bu ayinde komünyon için HAZIR OLMAYANLAR için Kutsal Armağanlar yerine getirildi. İnananlar, kiliseye her gittiklerinde cemaat almaya zorlanmadılar, çünkü herkes, ne vicdanının harekete geçmesiyle ne de kişisel veya kamusal başka herhangi bir nedenle cemaat almaya hazır değildi. 9. Apostolik Kanon'a göre, şu ya da bu nedenle, bu ayine katılmak istemeyen ya da istemeyenleri, ilahi ayin sona erene kadar kilisede kalmaya zorlamak içindi. ayin sonunda rahibin elinden alınan antidoron dağıtımı tanıtıldı, katılmayanların katılımı ve kutsanması için. Ünlü din adamı Piskopos Nikodim (Milash), 9. Apostolik Kanon'u böyle yorumluyor ve modern yenilemecilerin icat ettiği gibi, ayinlerde bulunan herkesin zorunlu cemaati anlamında değil. Sonuç olarak, eski Kilise'de bile tüm sadıklar komünyon almadı.

Nizhny Novgorod ve Arzamas Başpiskoposu Veniamin, Yeni Tablette şöyle yazıyor: “Antidore esas olarak kendilerini komünyona hazırlamamış olanlara verilir.” St. Selanikli Simeon, Vladyka Benjamin şunları söylüyor: "Antidor... bir kopyası ile işaretlenmiş ve üzerinde İlahi fiillerin telaffuz edildiği bu ekmek, komünyon almayanlara korkunç Ayinler yerine öğretiliyor."

Ayrıca, eski Kilise'de bir dizi tövbekar olduğunu hatırlatmama izin verin - "stand-up", yani. inananların yanında durabilen ve katekümenlerle dışarı çıkmayan, ancak Kutsal Gizemlerden pay almayanlar. Bu uygulama, 3. yüzyıl aziz St. Neocaesarea'nın Wonderworker'ı Gregory (Aziz Gregory'nin 12. kanunu: “tövbekar sadıklarla birlikte durduğunda ve katekümenlerle dışarı çıkmadığında birlikte duranların bir sırası vardır”).

Aziz'in Sözünde John Chrysostom'un “iyi beslenmiş buzağı” altında, elbette, sadece Paskalya sevincinin zaferi, “inanç şöleni” hakkında konuşabiliriz. Diğer tüm yorumlar ve incelik, Renovasyonist-Schmemann buluşlarının özüdür.

Elena 05/02/2016 22:27:17

Köy tugayı.

Açık bir vicdanla, uygun hazırlıkla cemaat almanın gerekli olduğu gerçeği tartışılmıyor bile. Tabii ki, bu sadece böyle. John Chrysostom'un bu konudaki sözlerini çok iyi biliyorum ve hatırlıyorum. Ama bu başka bir şeyle ilgili. Yetersiz hazırlık vakalarını, Mesih'in Kutsal Gizemlerine saygı duymadan analiz etmeyelim. Bu başka bir konu. Mesele şu ki, eğer bir Hıristiyan ayin için geldiyse, o zaman cemaat almalıdır. Ve ne sıklıkla litürjiye gitmeli? Ekümenik Konseylerin kurallarına göre, en az 3 haftada bir. Buna katılıyor musunuz, katılmıyor musunuz? Bilmiyorum. Antakya Konseyi'nin 2. Canon'u başka nasıl yorumlanabilir? Burada tercümanlara ihtiyaç yoktur. "Kiliseye giren" herkes hakkında açık ve net bir şekilde yazılmıştır, yani. ve laiklik.

Şimdi John Chrysostom'un Paskalya için Sözü hakkında. Tabii ki, bu kelimede Efkaristiya'dan bahsediyoruz: “Yemek bol, tadını çıkarın! İyi beslenmiş buzağı, kimse aç kalmaz! Neyle ilgili? Bunun gerçekten insanların yiyip içtiği şenlikli bir şölen olduğunu mu düşünüyorsunuz? Evet, şimdi bana aynı paragrafta Aziz'in şu sözlerini getireceğinizi öngörüyorum: “Hepsi iman şölenini yaşıyor, herkes iyiliğin zenginliğini görüyor!” Eh, inanç olmadan, Ortodoks olmayan ateistler için tamamen çılgın olan bu büyük ve “korkunç” kutsallığı kabul etmek genellikle imkansızdır. 69. Apostolik Kanon'un ne zaman yazıldığını bilmiyorum. Sadece araştırmacıların, tüm kuralların havariler tarafından kişisel olarak yazılmadığına inandığını biliyorum. John, MS 347 - 407 döneminde yaşadı. 85 Apostolik Kanon'u onaylayan Altıncı Ekümenik Konsey, 7. yüzyılda gerçekleşti. Bu nedenle, Aziz'in Paskalya için Sözü'nü yazdığında 69. kuralı bilip bilmediğini bilmiyorum.

Kırsal ustabaşı 05/02/2016 21:29:57

Elena.

İşte St. John Chrysostom:

"Kimi onaylayalım? Bir kez bir araya gelenler mi, yoksa sık sık olanlar mı, yoksa nadiren olanlar mı? Ne biri, ne diğeri, ne de üçüncü, ama temiz bir vicdanla, saf bir kalple, kusursuz bir yaşamla iletişim kuranlar ”(Spb.D.A., 1906, cilt XII, s. 153).

Sen yaz:

@Paskalya için ünlü Sözünde, genellikle Paskalya gecesinde oruç tutmayanların bile komünyon alabildiğini söylüyor [e-posta korumalı]

Bu, Aziz'e karşı bir iftiradır. İşte onun sözleri: "Oruç tutan ve oruç tutmayan, bugün sevinin." Burada sadece Paskalya sevincinden bahsediyoruz, Kutsal Gizemlerin komünyonundan değil. BÜYÜK Ödünç vermeyen herkesi kilise cemaatinden aforoz eden 69. Apostolik Kanon vardır. Görünüşe göre St. John Chrysostom, Apostolik Canon 69'un tam tersini mi iddia ediyor? Yoksa bu Kuralı bilmediğini mi düşünüyorsunuz? Kilisenin Büyük Öğretmeninin adına küfretmeyin.

Şimdi, Antakya Konseyi'nin Canon 2'sini ve VI Ekümenik Konseyi'nin Canon 80'ini yanlış yorumlamanıza gelince. İşte ünlü papaz Fr. Andrey Pravdolyubov:

“Süper sıklıkta komünyonu destekleyenler, kanunlarla ilgili olarak çifte standart gösteriyorlar. Çoğunluk sessizdir ve sadece üçünden bahsedilir: 8. ve 9. Apostolik ve 2. Antakya Konsili - ve bu "En Yararlı Ruhun Kitabı" (s. 28-31), özellikle 9. , onların görüşüne göre, herkesin ayine katılmasını emreder. Onları yanlış görmek için, 8. Apostolik Kanon'un başlangıçlarını ve VI. Ekümenik Konsilin 80. Canon'unu karşılaştırmak yeterlidir. 8. Apostolik Kanon: "Bir piskopos, ya da papaz, ya da diyakoz ya da kutsal listeden herhangi biriyse..." ve 80: "Eğer biri, bir piskopos ya da bir papaz ya da bir deacon ya da numaralandırılmış herhangi biri ise. din adamları arasında veya bir meslekten olmayan…”. Canon 8'de "laik" kelimesi (veya Canon 9'da buna karşılık gelen "sadık" kelimesi) eksik! Apostolik kanunlar, din adamlarından yaptıklarının aynısını laiklerden de talep etseydi, o zaman 9. kanuna gerek kalmazdı, “ya ​​da müminlerden biri” kelimesini eklemek yeterli olurdu. 8. kanonun başlangıcı. Ve 9. kanonun yanlış yorumuna göre, meslekten olmayanlara daha da katı gereklilikler getiriliyor, çünkü 8.'de olduğu gibi neden cemaat almadıklarını gösterecekler hakkında hiçbir şey söylenmiyor. Dolayısıyla, eski ve yeni tercümanlar ne derse desin, 8. ve 9. Apostolik Kanunlar, din adamlarını meslekten olmayanlardan açıkça ayırır. Eğer birincisi, Liturjide hazır bulunursa, cemaat almak zorundaysa (8. kural), o zaman ikincisi, sonuna kadar Liturjide kalmak zorundadır - ve başka bir şey değil!

Antakya Konseyi'nin 2. Canon'unu ele alalım. Kilise'den aforoz edilirler: ikincisi, "Komünyon Komünyonundan yüz çevirenler" ve ilk olarak, "insanlarla birlikte duaya katılmayanlar". Yani burada (Zonara'nın dediği gibi) hürmet veya alçakgönüllülükten değil, kilise cemaatinden ayrılmanın başlangıcından, ondan “kaçınmaktan” bahsediyoruz.

Benzer bir şey bizim cemaatimizde Fr. tarafından yönetildiğinde oldu. John (Krestyankin). Sol klirosların okuyucusu olan dindar bir bakirenin, oruçtan sonra hızlı komünyon almadığını fark etti. Ona neden sordu? O sessiz. Sonra ona - ya bir sonraki oruçta komünyon al ya da klirostan in. Annesinin tüm rahipleri (Peder John dahil) “kırmızı” olarak gördüğü ortaya çıktı. Sonra, ne zaman şöhret Fr. John bir aziz ve kahin olarak, Kiliseye döndü, tövbe etti, komünyon aldı ve hala kliros üzerinde şarkı söylüyor ve okuyor. Bu nedenle, süper sık ​​cemaati haklı çıkarmak için bu kurallara atıfta bulunmak yetersizdir ... Sık Komünyon neden korkunç? Cemaat hazırlığında hürmet ve şevk kaybı. Nasıl hazırlarsan hazırla, asla hazır olmayacaksın derler. Bu nedenle oruç tutmak gerekmez, itiraf etmek gerekmez. Bu temelde yanlıştır! Çar bir dilencinin evinde olmak isterse, onun tüm sefaletini görmesi oldukça anlaşılabilir bir durumdur - ve dilenci bunu anlar. Ama yine de, mümkün olan her şeyi deniyor - zemini yıkamak, tozu silmek, örümcek ağlarını süpürmek ve yıpranmış ve lekeli olmasına rağmen yıkanmış olmasına rağmen masa örtüsünü döşemek. Aksi takdirde, Seçkin Konuğun gazabına uğrama riskiyle karşı karşıya kalır...

Korkunç bir talihsizlik, tapınağın alışkanlığıdır.

Elena 05/02/2016 20:49:57

Peki, Paskalya'da, Aydınlık Haftada ve genel olarak sözde muhaliflerin cemaat muhalifleri ne olacak. John Chrysostom'un aşağıdaki sözleriyle sık sık bir araya geliyor musunuz? “Aziz'e katılmayan herkes. sırlar, utanmazca ve cesaretle durur ... "

Ve ayrıca ondan: “Bir ziyafete çağrılan biri buna rızasını ifade ederse, ortaya çıktı ve çoktan yemeye başlayacaktı, ancak o zaman buna katılmazsa, o zaman - söyle bana - bundan rahatsız olmaz mıydı? onu kim aradı? Ve böyle birinin hiç gelmemesi daha iyi olmaz mıydı? Aynı şekilde geldin, bir şarkı söyledin, sanki tüm layıklarla (Kutsal Gizemler) birlikte kendini tanıyormuşsun, çünkü değersizlerle çıkmadın. Neden kaldınız ve bu arada yemeğe katılmıyorsunuz? Ben layık değilim, diyorsunuz. Bu şu anlama gelir: dualarda paydaşlığa layık değilsiniz, çünkü Ruh sadece (hediyeler) sunulduğunda değil, aynı zamanda (kutsal) şarkılar söylendiğinde de iner.

Peki, John Chrysostom gibi bir Kilise otoritesinin bu sözlerine kim itiraz edebilir? Paskalya için ünlü Vaazında, genellikle Paskalya gecesinde oruç tutmayanların bile komünyon alabileceğini söylüyor. Ve tüm bunlar, Ekümenik Konseylerin kurallarıyla birleştiğinde (özellikle Antakya Konseyi'nin 2. kanonunda bununla ilgili olarak: “Kiliseye giren ve kutsal yazıları dinleyen herkes, ancak düzenden bazı sapmalar nedeniyle, insanlarla namaza katılmazlar veya cemaatten yüz çevirmezler Efkaristiya'nın Azizleri, o zamana kadar aforoz edilebilirler mi, itiraf ettikleri gibi, tövbenin meyvelerini verirler ve bağışlanma dileyecekler ve böylece onu alabilecekler") gösterir. bu komünyon en az 3 haftada bir yapılmalıdır (Sardika Konseyi VI Ekümenik Konseyi Canon 11'in kanon 80).

Kırsal ustabaşı 05/02/2016 15:30:00

David.

Peder Georgy Maksimov'un makalelerine kategorik olarak katılmıyorum. Birkaç yıl önce bu makaleleri yazdığında bile, tüm yorumlarımı ve anlaşmazlıklarımı ona şahsen dile getirdim. Ama her birimizin kendi görüşü var.

Elbette Peder George iyi bir çobandır ve tadilatçı değil.

Gerçekten, Mesih Yükseldi!

David 02/05/2016 13:45:55

Köy tugayı

Detaylı cevap için teşekkürler. Bu konuda şunu söyleyebilirim, ancak Peder Georgy (Maksimov) bunu benim için çok daha iyi yapacak, makalesinde bu tür alıntıların neredeyse hepsini yanıtladı ve bağlamdan çıkarılmış bu alıntıların yanlışlığının ve temelsizliğinin ne olduğunu ayrıntılı olarak açıkladı. Bence Peder George da tıpkı Peder Raphael gibi (Theophan the Recluse, John of Kronstadt ve diğerleri gibi) bir yenilemeci olarak kabul edilemez. İşte sevgili kardeşim, bu makaleyi oku. (Burada başka sitelere link vermenin mümkün olup olmadığını gerçekten bilmiyorum, başka türlü çalışmayacak) http://www.pravoslavie.ru/5783.html - 1. kısım http://www.pravoslavie. ru/5784.html - bölüm 2 Buna katılmıyorsanız, o zaman susacağım).

Rab Tanrı hepimizi kutsasın! Amin. Mesih yükseldi!

Kırsal ustabaşı 02/05/2016, 10:21:15

David.

Sondan cevaplamaya başlayacağım.

@Ve "sık" komünyon ne anlama geliyor? Sonuçta bu göreceli bir şey. [e-posta korumalı]

Sık cemaat, bulunduğu her ayinde bir meslekten olmayan tarafından komünyondur. Çünkü laik genellikle haftada bir tapınağı ziyaret eder (Pazar ayini için), daha sonra HAFTA BİR KEZ ayin, Rus Kilisesi'nin bin yıllık geleneğinde hiçbir temeli olmayan sık görülen bir komünyondur.

Rusya'da Hıristiyanlığın kabul edilmesinden XIV yüzyıla kadar, meslekten olmayanlar yılda üç kez ve XIV yüzyıldan sonra - Komünyondan önce zorunlu bir itirafla yılda dört kez komünyon aldı. Sonraki yüzyıllarda, Rus Kilisesi'nde meslekten olmayanlar için komünyon sıklığı konusunda belirli bir uygulama kuruldu. 19. yüzyılda, St.Petersburg'un Ortodoks Hıristiyan İlmihaline kaydedildi. Filaret.

@- Zorlaştırmıyorsa, en azından birkaç [e-posta korumalı]

  1. Ortodoks İtirafında, St. Peter Mohyla şöyle diyor: “Eski Hıristiyanlar her Pazar komünyon alıyordu; ama şimdi çok az kişi böylesine büyük bir Ayin'e her zaman yaklaşmaya hazır olacak kadar saf bir yaşama sahip. Kilise, manevi babadan önce itiraf etmeye ve saygılı bir yaşam için çabalayarak, yılda dört kez veya her ay, Mesih'in Bedenini ve Kanını kabul etmek için bir anne sesiyle teşvik eder ve herkes için yılda bir kez zorunludur ”(Ortodoks İtirafı , bölüm 1, soru 90).

Aynı şey, St.Petersburg'un uzun Ortodoks İlmihalinde de belirtilmiştir. Filireta (Drozdova): Yılda dört kez veya her ay.

  1. Rostovlu Aziz Demetrius'un († 1709) cevabını alıntılıyorum.

“Soru: Bir Ortodoks Hristiyan'ın yılda kaç kez komünyon alması uygundur?

Cevap: Kutsal Kilise, dört orucun tamamında komünyonu yasallaştırdı; ancak okuma yazma bilmeyenlere - itaatsizlik ve cemaatsizlik için ölümcül günah korkusuyla kendi elleriyle çalışan yerleşimcilere ve meslekten olmayanlara, yılda bir kez, Kutsal Paskalya çevresinde, yani Büyük Ödünç'te cemaat almalarını emretti ”( Hıristiyan bilgisi için gerekli olan inanç ve diğer şeyler hakkındaki cevaplardan).

  1. St. Ignatius (Bryanchaninov), meslekten olmayanlar için cemaatin sıklığı hakkında şunları yazdı: “Biri en azından dört orucun hepsinde, yılda dört kez komün olmalıdır. Ne yazık ki ve ne yazık ki dünyevi kaygılar buna izin vermiyorsa, yılda bir kez mutlaka katılmalısınız ”(cilt IV, s. 370).

Hasta kız kardeşi Elizabeth Alexandrovna'ya yazdığı bir mektupta, St. Ignatius şöyle yazıyor: “Kilise hizmeti ruhu besler ve yalnızlık kendi kendini incelemeye ve tövbe etmeye son derece elverişlidir. Bu yüzden pek çok kutsal baba derin çöllere çekildi... Ayrıca size Büyük Oruç'u ruh ve beden yararına umutsuzca evde geçirmenizi, bazen en önemli hizmetlerden bazılarını yerine getirmek için bir rahibi davet etmenizi ve orucu ertelemenizi tavsiye ederim. ve Peter'ın orucuna kadar Kutsal Gizemlerin komünyonu. Sık sık katılmak önemli değil, kendinizi büyük ölçüde komünyona hazırlamak ve bu nedenle bol faydalar elde etmek önemlidir. Mısırlı Aziz Mary, çöldeki tüm yaşamı boyunca bir kez bile iletişim kurmadı: bu yaşam, yaşamının bitiminden önce onurlandırıldığı komünyona hazırlıktı ”(16 Şubat 1847 tarihli mektup, cilt VIII, Harfler Koleksiyonu, s. 366, 299).

  1. Gethsemane Skete'in münzevi bir yaşlısı olan Hieroschemamonk Alexander († 1878), şunu öğretti: “İç ruhsal çalışma olmadan sık sık cemaat, cemaat alan kişi için bir erdem sayılmaz” (Conversations of the Great Russian Elders. M., 2003. P 170).
  2. İşte Rev. Optinalı Macarius: “Hıristiyanlığın ilk yüzyıllarında, herkes her ayin hizmetinde Ayinlerden pay almaya başladı, ancak bundan sonra Kilise, yılda dört kez ücretsiz ve en azından iş yapanlar için vazgeçilmez olduğuna karar verdi. bir kez Ayinlerden pay almak için” (cilt I, s. 156 –157).
  3. İlk büyük Optina yaşlı Leonid üç haftada bir, ikinci büyük Optina yaşlı Macarius ve üçüncü büyük Optina yaşlı Ambrose ayda bir komünyon alıyordu.
  4. Meslekten olmayanlar için komünyon sıklığı, St. Theophan the Recluse: “Dört orucun tamamında da komünyon almalıyız. Daha fazlasını ekleyebilir, Büyük ve Noel Arifesinde iki kez komünyon alabilirsiniz ... Daha fazlasını ekleyebilirsiniz, ancak kayıtsız kalmamak için çok fazla değil” (cilt I, s. 185, s. 206).

O: ““Daha sık” söz konusu olduğunda, onu artırmaya gerek yok, çünkü bu sıklık, bu en büyük eyleme duyulan saygının küçük bir kısmını ortadan kaldırmıyor… Saygı ve birlikteliği kastediyorum. Sanırım dörtte bir büyük orucun her büyük orucunda veda etmenin ve komünyon almanın yeterli olduğunu zaten yazdım” (cilt III, s. 500, s. 177).

Ve ayrıca St. Theophanes şunları yazar: “Ayda bir ölçüm veya en çok ölçülenin iki katı” (cilt IV, s. 757, s. 255).

  1. Yaklaşık olarak aynı talimatlar, St. Sarovlu Seraphim'den Diveevo Manastırı'nın rahibelerine: oruç ve istenirse, on iki tatilin hepsinde ”(“ Sarov Yaşlı Seraphim'in Kısa Biyografisinden ”, Seraphim-Diveevsky Manastırı'nın 3. baskısı. Kazan, 1900. S. 80–81). Ancak bu kural Peder Seraphim tarafından meslekten olmayanlar için değil rahibeler için verildi.
  2. Gethsemane Keşiş Barnabas († 1906) mektuplarında İber Vyksa manastırının kız kardeşlerine “tüm kutsal oruçlar sırasında ve ayrıca herhangi bir hastalık olursa, mümkün olduğunca sık cemaat almalarını” tavsiye etti. Bu talimattan da anlaşılacağı gibi, Elder Barnabas, cemaatin sıklığını sadece hastalıkla ilişkilendirdi.
  3. Optina Yaşlı Rev. Barsanuphius şunları yazdı: “Birinci yüzyılda, Kurtarıcı İsa'nın takipçileri her gün komünyon aldılar, ama aynı zamanda meleksel bir yaşam sürdüler, her dakika Tanrı'nın yüzünün önünde durmaya hazırdılar. Hiçbir Hristiyan güvende değildi. Sabahları bir Hıristiyanın komünyon aldığı ve akşamları yakalanıp kolezyuma götürüldüğü sık sık oldu. Sürekli tehlikede olan Hıristiyanlar, ruhani dünyalarını ihtiyatla gözeterek saflık ve kutsallık içinde bir yaşam sürdüler. Ama ilk yüzyıllar geçti, kafirlerin zulmü sona erdi, sürekli tehlike geçti. Sonra, günlük komünyon yerine, haftada bir, sonra ayda bir ve şimdi yılda bir kez komünyon almaya başladılar. Bizim taslağımızda, kutsal büyükler tarafından çizilen ve eğitim için bize teslim edilen Athos Dağı Kuralı korunmaktadır. Tüm keşişler yılda altı kez komünyon alırlar, ancak bazen daha sık bir kutsama ile. Buna o kadar alışmışlar ki, daha sık cemaat herkesin dikkatini çekiyor ... ”(12 Nisan 1911'deki bir sohbetten).
  4. 20. yüzyılın ünlü Glinsk yaşlısı Schema-Archimandrite Andronicus'un (Lukash) tüm Ortodoks Hıristiyanların hatırlaması gereken öğretisinden daha önce bahsetmiştim: “Her gün komünyon yapanlar yanılsama içindeki insanlardır. Bu gerekli değil, bu kötü olandan. Ayda bir kez cemaat almanız yeterlidir. Komünyon için hazırlanmak, öz iradeyi kesmek gerekir, böylece Komünyon mahkumiyet için değil kurtuluş içindir. Her gün bir şemnik, hasta bir keşiş, bir haftalık rahip komünyon alabilir…” (Schema-Archimandrite John (Maslov) kitabından “Glinskaya Hermitage”. Moskova, 1994, s. 467).
  5. Ve son olarak, St.Petersburg'un manevi oğlu Rusya'nın Yeni Şehitleri ve İtirafçıları arasında yer alan Piskopos Arseny Zhadanovsky'nin († 1937) "Manevi Günlüğü" kitabından bir alıntı yapacağım. Haklar. John of Kronstadt: “Bir keresinde bana sık sık cemaatle ilgili aşağıdaki vaka söylendi. Her gün bir kişi cemaate alıştı. Manevi otoriteler ona dikkat çekti. İtirafçıya kontrol etmesini söylediler. Confessor, bahsi geçen kişinin mizacını göz önünde bulundurarak, her seferinde günah çıkarmaya gitmesini önerdi ve uygunsuz gördüğünde Kutsal Kadeh'e yaklaşmamasını tavsiye etti. Ama onun böyle bir ruhsal rehberliği alması için çok geçti. Utanmadı ve her gün bir kiliseden diğerine geçerek cemaat almaya devam etti. Daha fazla takip edildi ve hiçbir yerde komünyon almasına izin verilmedi. Ve bu kişi kilisede komünyon almak için çabalamaya başlamadı, ancak kendisine ekmek ve şarabı kutsamak için ilahi hak verildiğini ve sözde prohora ve şarap üzerinde ayin gerçekleştirerek her gün evde iletişim kurduğunu hayal etti. Ancak davası üzücü bir şekilde sona erdi. O delirdi ve şu anda bir akıl hastanesinde. Bu nedenle, Kutsal Komünyona derin bir saygıyla davranılmalıdır, aksi takdirde Kutsal Gizemlerin sık sık ve değersiz kabulü temelinde kendini aldatma ortaya çıkabilir.”

David 02/05/2016 04:45:08

Köy tugayı

***Size bu uygulamaya (sık komünyon) KARŞI olan diğer kutsal babalardan, özellikle Rus Kilisesi'nin kutsal çilecilerinden alıntılar verebilirim.***

- Zorlaştırmıyorsa, en azından birkaç tane.

***Buna katılmıyorum. Rus Ortodoks Kilisesi, bin yıllık bir meslekten olmayan cemaat geleneğine sahiptir. Kilisemizin birçok azizi tarafından ifade edildi. Hatta neredeyse HER ŞEY! Rus Kilisesi'nin bu geleneği, meslekten olmayanların sık sık bir araya gelme uygulamasını BİLMİYOR.***

Üzgünüm ama bu inandırıcı değil. Hemen hemen her şey ne anlama geliyor? Ve "sık" komünyon ne anlama geliyor? Sonuçta bu göreceli bir şey. Neyle karşılaştırıyorsun? Bir kişi ayda bir kez cemaat alırsa, bu genellikle yılda bir kez cemaat alan bir kişiyle karşılaştırılır, ancak bu, haftada 2 kez cemaat alan bir kişiye kıyasla nadirdir… Ve her 5 yılda bir cemaat alan bir insan onun için çok “sık” ve yılda bir kez ayin alan biri için... Ölçüsü nedir? ve nasıl haklı çıkar? sonuçta, her 5 yılda bir, ayrıca kınamada komünyon alabilir ... ve bu durumda ölebilir ve bir sonraki cemaati göremeyecek kadar yaşayabilirsiniz. Kutsal Gizemlere “alışmanın” olmaması gerektiği gerçeği, tüm azizlerin söylediği şey bu - ve bu kesinlikle doğru!

Kırsal ustabaşı 02/05/2016 01:45:50

David

@ bu uygulama İÇİN olan kutsal babaların bir örneğini (yorumumda) verir [e-posta korumalı]

Size bu uygulamaya (sık komünyon) KARŞI olan diğer kutsal babalardan, özellikle de Rus Kilisesi'nin kutsal çilecilerinden alıntılar verebilirim.

@ Ve herkes komünyon almaya çağrılır Hem rahipler hem de meslekten olmayanlar @

Ancak meslekten olmayanların aksine, rahip ayini kutlamak ZORUNLUDUR. Bazen üst üste bütün hafta haftalık olarak. Bir meslekten olmayan kişinin tüm hafta boyunca her ayinde komünyon alması kesinlikle gerekli değildir.

İşte 20. yüzyılın çileci, ünlü Glinsk yaşlı Rev. Andronik (Lukash) şöyle yazıyor: “Her gün komünyon yapanlar yanılsama içindeki insanlardır. Bu gerekli değil, bu kötü olandan. Ayda bir kez cemaat almanız yeterlidir. Komünyon için hazırlanmak, öz iradeyi kesmek gerekir, böylece Komünyon mahkumiyet için değil kurtuluş içindir. Her gün bir düzenbaz, hasta bir keşiş, yedi haftalık bir rahip komünyon alabilir…”.

@ Her yerde akıl yürütmeye ihtiyaç vardır ve her biri kendine aittir, ama bence burada genel kurallar olamaz, çünkü hepimiz farklıyız ve herkesin Tanrı'yı ​​bilme ve Tanrı ile birlik olma konusunda kendi düzeyi ve deneyimi var. Ana şey aşırı uçlara gitmemek @

İşte sana katılıyorum.

@Ve eğer Kutsal Kilise'deki cemaatin sıklığı ile ilgili tek bir cevap yoksa, o zaman karşıt görüş kınanmamalıdır, çünkü bu makul değildir [e-posta korumalı]

Ve burada katılmıyorum. Rus Ortodoks Kilisesi, bin yıllık bir meslekten olmayan cemaat geleneğine sahiptir. Kilisemizin birçok azizi tarafından ifade edildi. Hatta neredeyse HER ŞEY! Rus Kilisesi'nin bu geleneği, meslekten olmayanların sık sık bir araya gelme uygulamasını BİLMİYOR.

Bu gelenek, özellikle, St. Ortodoksluğun TÜM doluluğu tarafından kabul edilen Moskova'nın Filaret'i: “Eski Hıristiyanlar her Pazar komünyon yaptı; ama bugün çok az insan böylesine büyük bir kutsallığa her zaman yaklaşmaya hazır olacak kadar saf bir yaşam sürebiliyor. Kilise, anne sesiyle, manevi babanın önünde itiraf etmeyi ve saygılı bir yaşam için gayretli olanlara - yılda dört kez veya her ay ve herkese - kesinlikle bir kez Mesih'in Bedenini ve Kanını almayı vasiyet eder. yıl ”(Bölüm 1. İnanç Üzerine).

David 05/02/2016 00:46:38

Köy tugayı

- Böyle bir nimeti veren (2 haftada bir) manevi babanıza itaat etmek bir şeydir, bunun nedenlerini ancak o bilebilir. Manevi bir baba, başka bir kişiye sık sık, diyelim ki haftada birkaç kez ayin yapması için bir nimet verebilir. Burada her şey bireyseldir ve itirafçı buna kendisi karar verir. Her iki alıntıda da Archimandrite Raphael, her şeyin günah çıkaran kişinin kutsamasıyla yapılması gerektiğini söylüyor. Alıntı: “Komünyon meselesine kişisel ihtiyaçlar ve yaşam koşulları dikkate alınarak bireysel olarak yaklaşılması gerektiğini düşünüyorum.” - ve buna katılıyorum. Ama günah çıkaran kişi, diyelim ki bir kişinin Aydınlık Hafta'da her gün Komünyon alabileceği bir nimet verdiyse, bununla günah mı işliyor? bunun hakkında konuşuyoruz. Ve belki sadece Bright Week'te değil, belki başka anlarda da karar vermek ona kalmış. Bu yüzden o bir itirafçı. Peder Raphael, bu konuda ortak bir kilise görüşü olmadığını söylüyor. Ama aynı zamanda (benim yorumumda) bu uygulama için olan kutsal babalardan bir örnek veriyor. Umarım, “İşte Peder Raphael'den başka bir alıntınız var” dediniz, bunda çelişkiler aramıyorsunuz ... çünkü orada değil.

- Rahipliğin İlahi lütfu hakkında yazıyorsunuz ... hizmet etmek üzere atandığı bir rahip olarak, hizmet birçok şeyde ifade edilir, bu Liturji, günah çıkarma, ayinler ve çok daha fazlasıdır .. ve SADECE bir rahip yapabilir bunu yap (bu görevlerden bahsettiğinde bunu yazıyorsun) ve bunun için ona Tanrı'dan bir lütuf verildi ve sadece bu bizim farkımız, çünkü herkes kendi yerinde olmalı (ve doğal olarak sıradan bir kişi duaları okumamalı) bir rahibe atandı .. ve her şeyi bir araya getirin, son derece tehlikeli, sizinle aynı fikirde). Ve tüm rahipler ve meslekten olmayanlar komünyon almaya çağrılır (ve komünyon almak için kişinin “rahipliğin lütfuna” sahip olması gerekmez) ve hiç kimsenin Tanrı'dan önce herhangi bir özel ayrıcalığı yoktur, çünkü herkes komünyona layık değildir , ve patrik ve başrahip ve rahip ve rahip ve hatta kutsal insanlar ve dürüstler! çünkü biz insanız ve HEPİMİZ kendi içimizde günaha sahiptir, çünkü günahsız insan yoktur! ve kime katılıyoruz? Görünen ve görünmeyen her şeyin Yaratıcısı, Günahsız ve Tertemiz, Gerçek Işık! Her şey Sonsuz Allah'a lâyık değildir. Bu O'nun bize olan sevgisidir, Kendisine dokunmamıza izin vermesidir ve üstelik o bize gelir ve biz O'ndayız, kimse “Ben buna lâyıkım” diyebilir mi? hatta bir patrik, hatta bir meslekten olmayan kişi olabilir. Ve sonuçta, mesele, cemaatin sıklığı değil, bir kişinin iletişim kurduğu ruh ve kalptir. Yılda bir kez ve her seferinde “mahkumiyet” almak mümkündür ve nadiren mümkündür. Düşünmeden Kutsal Gizem'e “ne kadar sık ​​​​o kadar lütuf” diyerek yaklaşan insanlar var ve bu da kınanacak ...

Akıl yürütmeye her yerde ihtiyaç vardır ve her biri kendine aittir, ama bence burada genel kurallar olamaz, çünkü hepimiz farklıyız ve her birimizin Tanrı'yı ​​bilme ve Tanrı ile birlik olma konusunda kendi düzeyi ve deneyimi var. Ana şey, bir yanda ihmal ve dikkatsizlik, diğer yanda ikiyüzlülük ve yasalcılık aşırıya kaçmamaktır ve bu nedenle, aksini yapanları kınamadan bir itirafçıya sahip olmak ve itaat etmek son derece arzu edilir. Ve eğer Kutsal Kilise'deki cemaatin sıklığı ile ilgili tek bir cevap yoksa, o zaman karşıt görüş kınanmamalıdır, çünkü bu makul değildir.

Kırsal ustabaşı 05/01/2016 23:45:52

David.

Peder Raphael'den (Karelin) meslekten olmayanların cemaatinin sıklığı hakkında alıntı yaptınız. İşte Peder Raphael'den başka bir alıntı:

R.b. Vladimir sorar:

Sevgili Peder Rafael! Benim sorum Kutsal Komünyon'un sıklığıyla ilgili. Birkaç yıl önce vefat eden manevi babam, shegumen Alexy, iki haftada bir defadan fazla komünyon almamı kutsamadı. Ruh kurtuluşu meselelerinde rahibe tamamen güvendim ve şimdi, o etrafta olmadığında, bu güven kaybolmadı. Ayrıca, ona dua ediyorum! Onun nimetini korumaya çalışıyorum. İçimdeki his bunu doğruluyor... Şimdi ben bir acemiyim ve bir hiyeromonk olan itirafçım bana her ayinde komünyon almamı tavsiye ediyor ama aynı zamanda bunda ısrar etmemesini şart koşuyor. Ona iyi davranıyorum, onu üzmek istemiyorum. Şimdi, bildiğiniz gibi, tüm Tadilatçı ordu sık sık komünyonda ısrar ediyor. Bunu ve tüm "modernizmlerini" kabul etmiyorum. Tavsiyenizi rica ediyorum, nasıl kutsayacaksınız? 72 yaşındayım, hata yapmak için çok geç. Seni kurtar Tanrım!

Benim için dua et Vladimir.

Archimandrite Raphael cevaplar:

Vladimir! Hiçbir uzlaştırıcı kuralda, kaç kez ve ne zaman komünyon alacağınızın kesin bir göstergesini bulamayacaksınız. 19. yüzyılda, Konstantinopolis Kilisesi'nde sık sık günlük komünyona izin verilip verilmediği konusunda uzun bir tartışma çıktı. Uzun yıllar sürdü ve nihai sonuçlara yol açmadı. Konstantinopolis Patriği Gregory bu vesileyle şöyle yazdı: “Her gün komünyon almak iyi ve tasarruflu, ancak kefaretleri hazırlamak ve ödemek için zamana ihtiyacımız var” ve meslekten olmayanların her kırk günde bir cemaat almasını tavsiye etti. Şu anda, itirafçılar buna farklı şekillerde karar veriyor. Komünyon meselesine kişisel ihtiyaçlar ve yaşam koşulları dikkate alınarak bireysel olarak yaklaşılması gerektiğini düşünüyorum. Kişi, Kilise geleneğinin bir parçası haline gelen, asgari düzeyde de olsa, dua ve oruç kuralının bu ölçüsünü yerine getirmelidir, bu nedenle cemaat, manevi babanın kutsaması ile olmalıdır. dualarınızı rica ediyorum. yardım et Rabbim.

Sen yaz:

*** Söyle bana, lütfen, bir rahip sıradan bir adamdan daha mı değerli? cemaat almak için bir tür özel izni var mı, ama meslekten olmayan birinin buna sahip değil mi?***

Bu soru, Yenilemeci toplulukların birçok acemi ve cemaatçisi tarafından sorulur: "Hizmet eden din adamları neden her ayinde cemaat alabilir ve her cemaatten önce itiraf edemez, ancak meslekten olmayanlar yapamaz?"

Din adamlarından farklı olarak, meslekten olmayanlar, piskoposun görevlendirmesinde öğretilen “hasta şifacı ve yoksul yenileyici” rahipliğin ilahi lütfuna sahip değildir. Bir piskoposun, rahibin ve deacon'un resmi görevlerine dahil olanın, meslekten olmayanlar ve sıradan keşişlerle kesinlikle hiçbir ilgisi yoktur. Kutsama töreninde, din adamları Rab'bin Sunağına hizmet etmek için özel bir lütuf armağanı alırlar. Bu nedenle, bir din adamı için izin verilen şey, rahip lütfuyla korunmayan sıradan bir meslekten olmayan kişi için hem ruhsal hem de fiziksel olarak son derece tehlikeli olabilir. Örneğin, sunaktayken, bir meslekten olmayan kişinin Vatikan'a, Kutsal Kadeh'e (komünyon sırasında alt kenarını öpmek hariç) dokunması kesinlikle yasaktır ve bu nedenle, özellikle, manevi olarak son derece zararlı olduğunu düşünüyoruz. rahiplerin yenileme topluluklarında uygulanan, Eucharistic Canon sırasında Hizmet Kitabından kutsal duaları okumak için meslekten olmayanlar, örneğin, Fr. G. Kochetkova.

Böylece, rahiplik ile meslekten olmayanlar arasındaki sınırların bulanıklaşması saf Protestanlıktır.

Kırsal ustabaşı 05/01/2016 22:45:05

Natalya Msk

10 yıl öncesini düşünüyorum. 1990'larda, yeni-yenilemeciler hareketi Moskova'da başını kaldırmaya başladı - pratikte devrimden sonra yenileme hareketi tarafından önerilenlerin bir kısmını canlandırmayı hayal eden reformcu rahipler. Başrahip Schmemann'ın kitapları yayınlanmaya başladı. O zamandan beri, reformist rahipler Aydınlık Hafta'da komünyon çağrısında bulunmaya başladılar.

David 01/05/2016 22:40:35

İşte saygıdeğer Peder Rafail (Karelin) kendi sitesinde bu konuyla ilgili bir soruyu yanıtlayarak şöyle yazıyor:

“Zaten Münzevi Theophan, manevi kızlarından birine yazdığı bir mektupta, usulsüzlüklerin cemaat hayatına sızdığını yazdı ve bu tür usulsüzlüklerin en tehlikeli örneği olarak, Hıristiyanların sık sık komünyon almasını engelleyen rahiplerin kısır uygulamalarını gösterdi. Bunun yapılmasının nedeni, her şeyden önce, rahibin kendisinin mümkün olduğunca sık bir şekilde komünyon alma ihtiyacı hissetmediği ve komünyonu profesyonel görevi olarak gördüğü kişisel maneviyat eksikliğidir. İkinci neden, teolojik cehalet ve kutsal babaların, insan ruhu için gerekli olan Cennetsel Ekmek olarak sık sık cemaat hakkında oybirliğiyle öğretilenleri tanıma isteksizliğidir. Üçüncü sebep ise tembellik ve itiraf ve cemaat için gereken süreyi kısaltma arzusudur. Başka bir neden daha var: bu sahte, farisi bir saygıdır. Ferisiler, Tanrı'nın ismine - Yehova'ya özel saygılarını göstermek için, onun telaffuz edilmesini hiç yasakladılar. Böylece, "Rabbinin adını boş yere ağzına almayacaksın" emrini saptırdılar.

Litürjinin kendisi, Kutsal Armağanların değiştirilmesinin kutsallığının gerçekleştirildiği ve halka komünyonun verildiği ilahi bir hizmettir. Ayin servis edildiğinde, komünyon alabilirsiniz. Litürjik dualarda Kilise, tapınaktaki herkesi Mesih'in Bedenini ve Kanını almaya çağırır (tabii ki, bunun için hazırlandılarsa). Paskalya haftasında ve Noel zamanında ve Büyük ve Petrovsky oruçlarından önceki birkaç hafta içinde, şüphesiz komünyon alamazsınız, çünkü aksi takdirde Kilise bu günlerde litürjiye hizmet etmezdi.

Büyük Aziz Macarius'un hayatı, insanları komünyondan keyfi olarak çıkaran bir rahibin nasıl yıllarca felç ile ağır bir şekilde cezalandırıldığını ve sadece St. Macarius. Kronstadt'lı St. John, bu kısır komünyon uygulamasını özellikle keskin bir şekilde kınadı.

Aydınlık Hafta'da, Komünyondan önce et yemeklerinden kaçınmak yeterlidir, ancak bu konuyu itirafçı ile koordine etmek daha iyidir. Başrahip Belotsvetov, vaazlarının iyi bilinen bir koleksiyonunda, zamanında Hıristiyanların Aydınlık Hafta boyunca her gün komünyon almaya çalıştığını yazdı.

Kendi adıma, benim de saygı duyduğum Holy Fire dergisinin “rahipler bunu yaptığı için laiklerin her Liturjide cemaat alması gerektiği argümanı” gibi ifadeler yayınlamasının garip olduğunu söyleyebilirim. ” Lütfen söyle bana, bir rahip sıradan bir adamdan daha mı değerli? cemaat almak için bir tür özel izni var mı, ama meslekten olmayan birinin buna sahip değil mi? Kimi düşünüyorum, ama Peder Raphael bir tür modernist görüşle pek suçlanamaz ve bu konuya verdiği cevaba kişisel olarak katılıyorum, ancak kupaya hazırlıksız ve saygısız yaklaşamazsınız, bence Bu, tüm ORTODOKS Hıristiyanları için net olmalıdır. Hayatımızın anlamı Mesih'tir ve O'nun Bedeni ve O'nun Kanı sayesinde kurtulduk ve şekil değiştirdik!

“Al, ye, bu, günahların bağışlanması için SİZİN için parçalanmış olan Benim Bedenimdir! ... TÜMÜNÜ iç, bu Yeni Ahit'in SİZİN ve birçokları için dökülen Kanımdır. günahların bağışlanması!” "SEN" ve "HEPSİ" kelimeleri tüm müminleri kastetmiyor mu? Yoksa özel birine mi?

Natalia Msk 05/01/2016 22:36:23

Köy tugayı

Mesih yükseldi!

Paskalya'da komünyon hakkında yazdım ve ayrıca Typicon'dan alıntı yaptım, ancak Bright Week'te komünyondan bahsetmedim. Oturdum, Bright Week'te komünyon hakkında konuşmaya başladıklarını hatırladım. Kesin bir şey söyleyemem ama 2000-2001'den önce değil. Svetlaya'da cemaat almamanın bin yıldan biraz daha fazla bir gelenek olduğu ortaya çıktı.

Gerçekten, Mesih Yükseldi!

Kırsal ustabaşı 05/01/2016 21:57:52

Natalya Msk

@ Paskalya'da komünyon almama geleneği Sovyet'tir @

Mesih yükseldi!

Aydınlık Hafta boyunca cemaat almama geleneği, Rus Kilisesi'nin bin yıllık bir geleneğidir. Svetlaya'daki cemaat de dahil olmak üzere sık cemaat, Katolik kökleri olan "Eucharistic yeniden doğuş"un modernist öğretisinin dalgasında ortaya çıktı. 20. yüzyılda bu modernist teorinin savunucusu Renovasyonistler ve Protopresbyter A. Schmemann'dı.

Natalia Msk 05/01/2016 21:19:16

Açıkçası, Paskalya'da cemaat almama geleneğinin Sovyet olduğunu düşündüm, çünkü Typicon'da, “Kutsal Havarilerin ve kutsal babaların, Kutsal Büyük Kırk Günler hakkındaki kurallarından, her Hıristiyanın bile tehlikeli bir şekilde yapması gerekir. “Ve eğer Kutsal Kırk Günlerin bir keşişi, Duyuru Bayramı ve Çiçek Verme Haftası dışında balık yerse, inceliğiyle mahvedecekse, Kutsal Gizemlerden pay almayacak. Kutsal Paskalya'da da: ama arkadaşlar iki hafta boyunca tövbe edecek ve gündüz ve gece 300 için eğilecek.

Vladimir Yurganov 01/05/2016 16:29:45

Paskalya gecesi hizmetinde genellikle cemaat alırız, ancak itiraf ... bir kilisede Paskalya'dan önce alındılar ve diğerinde kesinlikle yasaktır. Büyük Ödünç, itiraf içindi.

Dmitry 01/05/2016 saat 14:41:56

“Tanrımız Mesih'in Dirilişinin kutsal gününden yeni haftaya kadar, tüm hafta boyunca, kutsal kiliselerde inananlar, Kutsal Kitap'ın okunuşunu dinleyerek, Mesih'te sevinerek ve zafer kazanarak, kutsal kiliselerde sürekli olarak mezmurlar ve manevi şarkılar uygulamalıdır. Kutsal Yazılar ve kutsal gizemlerin tadını çıkarın. Çünkü bu şekilde Mesih'le birlikte dirilelim ve yücelelim. Bu nedenle, nehir günlerinde at yarışları veya diğer popüler gösteriler yapılmamalıdır” (Trullo Konseyi'nin 66. kanonu) “Paskalya'dan önce oruç tutmalarına rağmen Paskalya'da komünyon almayanlar, bu tür insanlar yapmazlar. Paskalya'yı kutlayın... çünkü bu insanlar, En Tatlı İsa Mesih olan bayramın kendi içlerinde sebepleri ve sebepleri yoktur ve İlahi Komünyon'dan doğan o ruhsal sevince sahip değildirler. Paskalya ve bayramların bol yemeklerden, bol mumlardan, güzel kokulu tütsülerden, kiliseleri temizledikleri gümüş ve altın süslerden ibaret olduğuna inananlar baştan çıkarılıyor. Bunun için Tanrı bizden talep etmiyor, çünkü bu her şeyden önemli değil ve asıl şey değil ”(Mesih'in kutsal Gizemlerinin kesintisiz cemaati hakkında ruh için en faydalı olan kitap. s. 54-55).

Editörün notu: "Mesih'in Kutsal Gizemlerinin Kesintisiz Cemaati Üzerine En Faydalı Kitap" Katolik kökenlidir ve bu nedenle Ortodoks inananlar tarafından okunması yararlı değildir. Bu kitap, St. Kutsal Dağcı Nicodemus, St. Corinth'li Macarius, ancak bu kitabın arkasındaki fikirler, 1675'te Gündelik Cemaat Üzerine Kısa Bir İnceleme yazan Katolik yazar Miguel de Molinos'a (1628-1696) aittir. Miguel de Molinos'un bu çalışmasından St. Kutsal Dağcı Nicodemus ve St. Korintli Macarius "İlahi Gizemlerin sürekli (sık) birleşmesi üzerine", rahiplerin yaptığı şey olduğu için meslekten olmayanların her Liturjide komünyon alması gerektiği argümanını harekete geçirdi. Bu argüman, liberal-yenilemeci görüşlerin rahipleri ve yayıncıları arasında bu güne kadar devam ediyor. Zaten ömrü boyunca St. Nicodemus'a, kitabının Miguel de Molinos'un kitabıyla ilgili olduğu söylendi. Bunu inkar etmedi, ancak Katolikleri mahkum ederken, onlardan iyi ve kanonik olanı reddetmememiz gerektiğini kanıtladı.

Lydia 01/05/2016 saat 14:38:51

Bugün Kilise'de ne kadar farklı bakış açıları var. Birçoğu, özellikle Aydınlık Hafta boyunca, mümkün olduğunca sık cemaat çağrısı yapıyor. Biri ayda bir yeter diyor. Ve herkesin kendi "argümanları" ve nedenleri vardır. Ancak itiraf, tövbe ve titreme olmadan Kadeh'e yaklaşılamayacağı açıktır.

01.05.2016
Parlak Hafta ve Komünyon: Nasıl ilişkilidir? Kutsal Hafta boyunca komünyon almak mümkün mü? Kutsal Hafta'da cemaat nasıl alınır? Cemaat için uygun şekilde nasıl hazırlanır? Bu sorular, Kutsal Gizemlere parlak Paskalya günlerinde bile saygıyla yaklaşmak isteyen birçok Ortodoks Hıristiyan için endişe vericidir. Bu konu etrafında bir zamanlar farklı mahallelerde farklı bir uygulama vardı. Bu yıl nihayet belgesel onayı aldı. Şubat 2016'da, Rus Ortodoks Kilisesi Piskoposlar Konseyi, 2 Şubat 2015'te Piskoposlar Konferansı tarafından onaylanan ve Kutsal Sinod tarafından 5 Mayıs 2015'te kabul edilen belgeyi onayladı (1 numaralı dergi). Şimdi, herhangi bir zor durumda, her zaman doğrudan bu belgeye başvurabiliriz.

Parlak Haftada Komünyona nasıl hazırlanılacağı sorusuyla doğrudan ilgili olan kısmını alıntılayalım.

Gönderi hakkında:

“Kutsal Komünyona hazırlanma pratiğiyle ilgili özel bir durum, Paskalya bayramından sonraki hafta olan Parlak Haftadır. 7. yüzyılda tüm inananların Pazar Efkaristiya Günü'ne zorunlu katılımına ilişkin eski kanonik norm, Aydınlık Haftanın tüm günlerinin İlahi Litürjilerine de genişletildi: şarkı söylemek ve manevi şarkılar, Mesih'te sevinmek ve zafer kazanmak ve dinlemek Kutsal Yazıları okumak ve Kutsal Gizemlerin tadını çıkarmak. Çünkü bu şekilde Mesih'le birlikte dirilelim ve yüceleceğiz” (Trullo Konseyi, Canon 66). Bu kuraldan açıkça, meslekten olmayanların Aydınlık Haftanın ayinlerinde cemaat almaya çağrıldıkları anlaşılmaktadır. Şartın Aydınlık Hafta boyunca oruç tutmayı sağlamadığını ve Aydınlık Haftanın yedi haftalık Büyük Ödünç ve Tutku Haftası'ndan önce geldiğini akılda tutarak, Rus Ortodoks Kilisesi'nin birçok cemaatinde geliştirilen uygulamayı kabul etmek gerekir. , Parlak Hafta boyunca Büyük Oruç'u gözlemleyen Hıristiyanlar, kanonik gelenekle tutarlı olduğunda, Kutsal Komünyon'a başlarlar, oruç tutmayı gece yarısından sonra yemek yememekle sınırlarlar. Benzer bir uygulama Noel ile Epifani arasındaki döneme de yayılabilir. Bu günlerde cemaat için hazırlananlar, aşırı yiyecek ve içecek tüketimine karşı kendilerini özel bir dikkatle korumalıdır.

Namaz kuralı hakkında

“Dua hazırlığının değişmez bir parçası, ilgili kanon ve dualardan oluşan Komünyon Takibidir. Dua kuralı genellikle Kurtarıcı, Tanrı'nın Annesi, Koruyucu Melek ve diğer duaların kanonlarını içerir (bkz. Rab İsa Mesih”, Takip Edilen Mezmur'da). Aydınlık Hafta boyunca, dua kuralı Paskalya kanonunun yanı sıra Kutsal Komünyon kanonu ve dualarından oluşur. Duanın kişisel kuralı, her zaman uzlaştırıcı duayı gerektiren ilahi hizmetlerin dışında yerine getirilmelidir.”

itiraf hakkında

“Bazı durumlarda, birçok mahallede geliştirilen uygulamaya uygun olarak, günah çıkaran bir kişi, bir hafta boyunca (örneğin, Kutsal ve Aydınlık Haftalar sırasında) önceden haber vermeksizin, sıradan bir kişiyi Mesih'in Bedenini ve Kanını alması için bir hafta boyunca birkaç kez kutsayabilir. Cemaat almak isteyen bir kişinin itirafa ihtiyacı olduğu durumlar dışında, her cemaatten önce itiraf. Uygun bir kutsama verirken, günah çıkaran kişiler, Rahiplik Ayini'nde kendilerine emanet edilen sürünün ruhlarına yönelik yüksek sorumluluğu özellikle hatırlamalıdırlar.

Uzun bir geleneğe göre, her zamanki sabah ve akşam duaları, Parlak Hafta'da Paskalya saatleriyle değiştirilir. Tüm saatler: 1, 3, 6, 9 tamamen aynıdır ve aynı şekilde okunur. Paskalya Saatlerinin bu bölümü, ana Paskalya ilahilerini içerir. Tabii ki, “Mesih ölümden dirildi, ölümü ayaklar altında çiğneyerek ve mezarlardakilere hayat bahşeden”, “İsa'nın Dirilişini Görmek ...” üç kez söylenir, ardından ipakoi, exapostilary vb. üzerinde. Bu okuma saatleri dizisi, normal sabah ve akşam kuralından çok daha kısadır. Hem duanın tövbe edici karakterini hem de başka bir tür duayı içeren sıradan duaların yerini, bu büyük olaydaki sevincimizi ifade eden Paskalya ilahileri alır.

Aydınlık Haftada nasıl komünyon alırlar? Kilisenin anayasası nedir?

Aydınlık Haftada Komünyon'un özelliklerine ilişkin Kilise'nin herhangi bir tüzüğü yoktur. Diğer zamanlarda yaptıkları gibi tam olarak aynı sırayla komünyon alırlar.

Ama farklı gelenekler var. Devrim öncesi kilisenin sinodal dönemi geleneği vardır. İnsanların nadiren cemaat alması gerçeğinden oluşuyordu. Ve esas olarak, oruçlarla cemaat aldılar. Paskalya'da komünyon almak geleneksel değildi. 1970'lerde ve 1980'lerde Pyukhtitsky Manastırı'nda, Paskalya gecesinde cemaat alma arzusu çok garip bir hareket olarak algılandı, bunun kesinlikle gereksiz olduğu görülüyordu. Eh, son çare olarak, Kutsal Cumartesi günü, ancak genel olarak Kutsal Perşembe günü, cemaat almak gerekli kabul edildi. Aynı şey Aydınlık Hafta için de geçerlidir. Bu durumda bu uygulamanın gerekçelendirildiği mantık, yaklaşık olarak Komünyon'un her zaman tövbe ile, Komünyondan önceki itirafla ilişkili olduğu ve büyük bir tatili ve genel olarak diğer büyük bayramları kutladığımız için, o zaman ne tür bir tövbe olduğu gerçeğinde yatmaktadır. tatilde? Ve hiçbir tövbe, hiçbir Komünyon anlamına gelmez.

Benim bakış açıma göre, bu herhangi bir teolojik eleştiriye dayanmaz. Ve hem Rusya'da hem de genel olarak her yerde eski Kilise'de, Synodal öncesi dönemin eski Kilisesi'nin uygulaması, sadece büyük tatillerde insanların zorunlu olarak Mesih'in Kutsal Gizemlerini paylaşmaya çalıştığı gerçeğinden oluşuyordu. Çünkü kutlanan olayın doluluğunu deneyimlemek, Kilise'nin kutladığı etkinliğe gerçekten katılmak ancak Komünyonda mümkündür. Ve eğer bu olayı sadece spekülatif olarak deneyimlersek, o zaman Kilise'nin istediği ve bize inanan insanlara verebileceği şey bu değildir. Katılmalıyız! Bu günde hatırlanan gerçekliğe fiziksel olarak katılmak. Ve bu, ancak bu gün kutlanan Efkaristiya Ayini'ne tam olarak katılarak yapılabilir.

Bu nedenle, çoğu kilisedeki modern uygulama, insanların Aydınlık Hafta boyunca hiçbir şekilde Komünyondan mahrum bırakılmaması şeklindedir. Bu günlerde komünyon almak isteyenlerin kendilerini Kutsal Hafta boyunca gerçekleşen itirafla sınırlamalarının makul olduğunu düşünüyorum. Bir kişi Kutsal Günlerde gelip itiraf ederse ve bu Paskalya döneminde kendisini cemaat alma fırsatından, bazı günahlardan ayıracak kadar ciddi iç nedenler hissetmiyorsa, o zaman cemaat olmadan cemaat almanın tamamen mümkün olacağını düşünüyorum. itiraf Bununla birlikte, bunu hiçbir durumda günah çıkaran kişiye danışmadan ve bir şekilde kilisesinde cemaat aldığınız rahiple aynı fikirde olmadan yapmanızı önermiyorum. Sadece yanlış anlamaları ve anlaşmazlıkları önlemek için.

Neden Kutsal Cumartesi günü, Paskalya'nın kendisinde ve Aydınlık Hafta boyunca, insanların vaftizinde söylenen Trisagion yerine “Mesih'te vaftiz edildin, Mesih'te giyindin!” Söyleniyor?

Bu, eski kilisede bu dönemin bir toplu vaftiz dönemi olduğu anlamına gelir. Ve eğer insanlar son derece yaygın bir şekilde uygulanan Kutsal Cumartesi günü vaftiz edildiyse, böylece Paskalya hizmetine katechumen olarak değil de sadık olarak katılacaklarsa, o zaman bu insanlar tüm Parlak Hafta boyunca sürekli olarak tapınaktaydı. Onlar dünyayla meshedildiler ve dünyayla meshedilen yerler özel bandajlarla bağlandı. Bu formda insanlar tapınağa çıkmadan oturdular. Bu biraz şimdi, keşişler tonlu olduklarında, yeni tonlanmış olanın da sürekli tapınakta olduğu ve tüm hizmetlere katıldığı gibiydi. Aynı şey yeni vaftiz edilenlerle yedi gün boyunca oldu. Üstelik bu, onlarla (Yunanca mistoji) kutsal ya da gizli yol gösterici konuşmaların yapıldığı zamandı. Yeni vaftiz edilenleri aydınlatmak için çok şey yapmış olan eski Kilisenin diğer ünlü vaizleri olan Günah Çıkartıcı Aziz Maximus'un bu konuşmalarını okuyabiliriz. Bunlar tapınaktaki konuşmalar ve günlük dua ve Komünyon. Ve sekizinci günde, Vaftizden hemen sonra gerçekleştirdiğimiz ritüeller yapıldı: saç kesmek, dünyayı silmek vb. Bütün bunlar, bir kişinin inisiyasyon, gerçekten kilise, kilise hayatına giriş döneminden sonraki sekizinci günde gerçekleşti. Onu sildiler, bandajları çıkardılar ve o gerçekten deneyimli bir ruhani Hıristiyan olarak çıktı ve ilerideki kilise yaşamına başladı. Bu nedenle, eski kilisede, bu tür insanlar ve onlarla birlikte meslekten olmayanlar günlük cemaat aldı. Hep birlikte, büyük nimetleri için Tanrı'yı ​​övdüler.

Aydınlık Hafta - sürekli, oruç tutmaya ne dersiniz?

Burada rahiplerin uygulamalarına başvurabilirsiniz. Hepimiz bu parlak günlerde hizmet ediyoruz ve rahipler hiç oruç tutmuyor. Cemaatten önceki bu hızlı, nispeten nadir cemaat geleneği ile ilişkilidir. İnsanlar düzenli olarak cemaat alırlarsa, diyelim ki haftada bir Pazar günü kiliseye gelirlerse, On İkinci Ziyafetlerde cemaat almaya gelirlerse, o zaman çoğu papazın doğal oruç dışında bu insanların Komünyondan önce oruç tutmasını şart koşmadığını düşünüyorum. günler - tüm insanlar için ve her zaman olan Çarşamba ve Cuma günleri. Ve bildiğimiz gibi, Aydınlık Hafta'da böyle günler yoksa, bu günlerde Komünyondan önce bu özel oruç olmadan oruç tutmuyoruz ve komünyon alıyoruz.

Aydınlık Hafta boyunca en azından özel olarak akathistleri okumak mümkün müdür? Belki bu hafta sadece Rab yüceltilebilir, ancak Tanrı'nın Annesi ve azizler olmamalı mı?

Gerçekten de, şimdi tüm ruhsal deneyimlerimiz bu ana Olaya yöneliktir. Bu nedenle, kiliselerde, tatillerdeki rahiplerin çoğu zaman gündüz azizlerini anmadıklarını, ancak şenlikli bir Paskalya tatili dediklerini fark ettiniz. Hizmetlerde, azizlerin anısını da kullanmıyoruz, ancak Kutsal Paskalya'da bir dua hizmeti yapılırsa, o zaman günün azizlerinin anılması var ve troparion söylenebilir. Bu dönemde azizlerin anılmasının kesinlikle yasak olduğu kadar katı bir yasal kural yoktur. Ancak, Diriliş ile ilgili olmayan olaylara adanan akatistler ve diğerleri gibi hizmetler, bir şekilde manevi dikkatimizi dağıtır. Ve belki de, gerçekten, bu dönemde, takvimi çok dikkatli bir şekilde incelememeli ve orada hangi olayların olduğunu görmemeli, ancak kendinizi Paskalya olaylarının deneyimlerine daha fazla kaptırmalısınız. Eh, böyle büyük bir ilham varsa, o zaman özel olarak, elbette, akathist'i okuyabilirsiniz.

Kutsal Hafta ve Aydınlık Hafta boyunca ölüleri anmak mümkün mü?

Geleneğe göre, Kilise'de Tutku ve Parlak Haftalarda ağıtlar yapmak geleneksel değildir. Bir kişi ölürse, özel bir Paskalya ayini ile gömülür ve Paskalya'dan sonra gerçekleşen ölülerin ilk toplu anma töreni Radonitsa'dır: Paskalya'dan sonraki ikinci haftanın Salı. Açıkçası, tüzük tarafından sağlanmamıştır, ancak yine de uzun süredir kurulmuş bir gelenektir. Bu günlerde insanlar genellikle mezarlıkları ziyaret eder ve ağıtlar sunar. Ama gizlice, elbette, hatırlayabilirsiniz. Liturgy'de, proskomidya'yı kutlarsak, elbette hem yaşayanları hem de ayrılanları anarız. Ayrıca not gönderebilirsiniz, ancak anma töreni şeklinde halka açık anma genellikle şu anda kabul edilmiyor.

Aydınlık Haftada Komünyon hazırlıklarında neler okunur?

Burada farklı seçenekler olabilir. Genellikle üç kanun okunursa: tövbe, Tanrı'nın Annesi, Koruyucu Melek, o zaman en azından tövbe kanunu bu kombinasyonda o kadar zorunlu değildir. Kutsal Komünyon (ve dualar) kuralı kesinlikle okumaya değer. Ancak kanunları bir Paschal kanununun okunmasıyla değiştirmek mantıklıdır.

On İkinci Ziyafetler veya Kutsal Hafta ile dünyevi işler nasıl birleştirilir?

Bu gerçekten de ciddi, ciddi, can sıkıcı bir sorundur. Hristiyan bayramlarına hiç odaklanmayan laik bir devlette yaşıyoruz. Doğru, bu konuda bazı gelişmeler var. Burada Noel bir gün izin yapılır. Paskalya her zaman Pazar gününe denk gelir ama ona bir gün izin vermezler. Diyelim ki Almanya'da ve diğer ülkelerde, büyük bir tatilin ardından her zaman bir izin günü gelir. Paskalya Pazartesisi, buna denir. Aynı şey, Üçlü Birlik için de geçerlidir, Hıristiyan geleneksel ülkelerdeki diğer bayramlar için, devrimin olmadığı, tüm bunları kökünden söküp atan tanrısız bir gücün olmadığı yerlerde. Devletin laik olmasına rağmen, tüm ülkelerde bu tatiller tanınır.

Ne yazık ki, henüz buna sahip değiliz. Bu nedenle, kendimizi Rab'bin yaşamamız için bizi yargıladığı yaşam koşullarına uygulamalıyız. İş, izin alma veya başka günlere aktarma olasılığını tolere etmeyecek şekildeyse veya zaman açısından bir şekilde az çok serbestçe kaydırılıyorsa, o zaman seçim yapmanız gerekir. Ya bu işte kalırsınız ve kilise ayinlerine daha sık gitme ihtiyacınızı bir şekilde feda edersiniz ya da kilise ayinlerine katılmak için daha fazla özgürlük olması için işleri değiştirmeye çalışmalısınız. Ama yine de, çoğu zaman, iyi ilişkilerle, işten ya da biraz daha erken serbest bırakılmayı kabul edebilir ya da biraz sonra geleceğiniz konusunda uyarabilirsiniz. Erken hizmetler var - Liturgy, örneğin sabah saat 7'de. Tüm büyük tatillerde ve Kutsal Haftada, Büyük Perşembe günü, büyük kiliselerde her zaman iki Litürji sunulur. Erken Liturgy'ye gidebilirsin ve saat 9'a kadar, 10'un başında zaten özgür olacaksın. Böylece saat 10'a kadar, şehrin neredeyse her yerinde çalışmaya başlayabileceksiniz.

Tabii ki, hem sabah hem de akşam Kutsal Haftanın tüm hizmetlerine katılmakla çalışmayı birleştirmek mümkün değildir. Ve tüm servislerde olmayı mümkün kılmıyorsa, normal, iyi işlerden acilen kopmaya gerek olmadığını düşünüyorum. En azından ana olanlar üzerinde, örneğin, Büyük Perşembe günü. Kefeni çıkarmak harika bir hizmettir, ancak gündüz yapılır, yani orada olmayacaksınız, ancak akşam saat 6'da Defin ayinine gelebilirsiniz. Ve sen de biraz geç kalabilirsin, korkunç bir şey olmayacak. 12 İncil Perşembe akşamı kutlanır - aynı zamanda çok iyi bir hizmettir. Pekala, eğer iş günlükse veya bir tür karmaşık programsa, 12 saat çalışmanız gerekir, o zaman kaçınılmaz olarak bazı hizmetleri kaçıracaksınız, ancak Rab bu hizmetlerde bulunma, dua etme ve sizi ödüllendirme arzunuzu görür. Yokluğunuz bile sanki oradaymışsınız gibi sayılacaktır.

Kişisel varlığınız değil, içten arzunuz önemlidir. Başka bir şey de, Kurtarıcı'nın yaşamının bu özel anlarında kendimiz tapınakta olmak ve adeta O'na daha yakın olmak, O'nun deneyimlemeye yazgılı olduğu her şeyi deneyimlemek için daha yakın olmak istememizdir, ancak koşullar her zaman izin vermez. Bu nedenle, işiniz sizi hiç kiliseye gidemeyecek kadar kısıtlamıyorsa, değiştirmemelisiniz. Böyle anları bulmaya çalışmalı ve yetkililerle pazarlık yapmalıyız ki sizin için bazı küçük hoşgörüler yapsınlar, ancak diğer zamanlarda orada daha iyi, daha fazla çalışmaya çalışacaksınız ki şikayet olmasın.

Günlük hayatımız bizi her zaman dünyadaki hayatı manevi hayatımızla, kilise hayatımızla nasıl birleştirebileceğimize dair bazı problemlerle karşı karşıya bırakır. Ve burada biraz esneklik göstermemiz gerekiyor. Çalışmayı reddedemeyiz, bir yere yeraltına giremeyiz, ya da o zaman bile manastır yolunu seçmeliyiz, o zaman tüm hayatımızı Tanrı'ya, hizmete adayacağız. Ama bir aile varsa bu imkansızdır ve burada başvurmak gerekir. Bazen iş bile bizi sınırlayamaz ama ev işleri, ilgimizi gerektiren çocuklar. Anne sürekli kilisedeyse ve çocuk evde sürekli yalnızsa, çok az iyilik olacaktır. Anne tapınakta dua etse de, bazen şahsen orada olmak ve çocuklarının yaşamına katılmak daha önemlidir. Bu nedenle, bu tür sorunlarla uğraşırken "yılanlar kadar akıllı" olun.